Lazer Diş Tedavisi

Diş hekimleri, en çok korkulan doktorların başında gelir. ancak lazerle tedavi, diş hekimliğine yeni bir boyut kazandırmıştır.
Lazer uygulamaları, son 50 yıldır tıp alanında kullanılmaktadır.  Diş hekimliği alanında önceleri sadece diş beyazlatma  ve yumuşak doku operasyonlarında kullanılan lazer enerjisi, yeni sert doku lazerlerinin geliştirilmesi ile birlikte artık diş ve diş eti hastalıklarının tedavisinden diş estetiğine kadar birçok işlemde kullanılmaktadır.
İmplant tedavisi, çürüklerin temizlenmesi, diş dolgularının, kanal tedavilerinin gerçekleştirilmesi, kök ucundaki iltihapların kurutulması, diş etindeki ve çene kemiğindeki her türlü cerrahi işlem ve estetik diş tedavilerinin yapılması, dişeti şekillendirmesi lazer yöntemi ile gerçekleştirilebiliyor.  Ayrıca diş rengi beyazlatılıyor, hassas dişlerin hassasiyeti gideriliyor, aft ve uçuk tedavileri de yine lazer yöntemi ile yapılabiliyor.

Lazer Uygulamasının Avantajları Hakkında Doktorunuza Sorabilirsiniz.

Lazer Uygulamasının Kullanım Alanları Nelerdir?

1. Lazer ile Dolgu Öncesi Ağız Hazırlığı ve Çürük Temizleme

Lazer ile diş dokularında bulunan  diş çürükleri temizlenebilir. Ayrıca lazer kullanılan bölgelerde dezenfeksiyon ve sterilizasyon sağlandığı için, o bölgede tekrar enfeksiyon oluşması ve çürük başlaması riski azalmaktadır.
 Dolgu yapılacağı durumlarda da Lazer yöntemi ile  dolgunun dişe daha iyi tutunması için bölge girintili şekilde hazırlanır. Bu nedenle dişe iyi tutunan dolgu sağlam olur, uzun süre kullanılır ve sonrasında hassasiyet  az oluşur.  Aynı yöntem ile estetik diş hekimliği uygulamalarından porselen lamineler ve kuronlar yapıştırılmadan önce diş yüzeyine aşındırma yapılır. Böylelikle kuronların düşme riski azaltılmış olur.

2. Lazer ile Kanal Tedavisi

Lazer yardımı ile kanallarda şekillendirme ve sterilizasyon sağlanır.  Dolgu ve kanal tedavisi sırasında oluşabilecek ağrılar lazer ile azaltılabilmekte,enjeksiyona çoğu zaman gerek kalmadan işlem bitirilmektedir.
 Kanal tedavisi yapılırken özellikle enfeksiyonlu kanallarda iyi bir sterilizasyon sağlanması ile  iyileşme hızlı olur.
Diş eti iltihapları ve kanal tedavilerinde de lazer enerjisinin ortamda yarattığı sterilizasyon sayesinde tedavinin başarı oranı artar.

3. Lazer ile Estetik Amaçlı Gülme Hattının Düzenlenmesi

Lazer ile Dişeti Boyu Ayarlama (Gingivektomi-Gingivoplasti)
Özellikle estetik protez çalışmalarında, ortodonti sonrası dişeti estetiğinin sağlanmasında ve güldüğü zaman dişetleri çok görünen hastalarda lazer ile yapılan diş eti boyu ayarlamalarının iyi sonuçlar verdiği gerçektir.

• Lazer ile Dişeti Şekillendirme
    Lazer ile şekillendirilmesinin ardından doku iyileşmesinin kısa sürede gerçekleşmesi sağlanır.
    Böylelikle uzun zaman beklemeye gerek kalmadan, tedavideki diğer işlemlere geçilebilir.
  • Lazer ile Derin Dişeti  Temizleme (Küretaj)
    Lazer ile yapılan derin dişeti temizliğinin ardından dişeti cepleri hızlı iyileşmektedir.
  • Lazer ile Dişeti Renk Ayarlama (Depigmentasyon)
    Diş etlerinde pigment artmasına bağlı olarak oluşan hiperpigmentasyonlar klasik yöntemlerde anestezi altında peeling yapılarak tedavi edilir. Lazer tedavilerinde 3 - 4 seansta lazer ile peeling yapılarak, bu sorun giderilebilir. Hasta işlem sonrası yaşantısına devam edebilir.
  • Lazer ile Yumuşak Doku Lezyonlarının Çıkarılması
    Ağız içinde normalin dışında oluşan tüm lezyonlar anestezisiz olarak ve dikiş atmaya gerek kalmadan çıkarılmaktadır.
  • Lazer ile Diş Hassasiyeti Tedavisi
    Diş eti çekilmelerine bağlı olarak meydana gelen diş hassasiyetlerinde, lazer ile dentin kanalları kapatılarak hassasiyet giderilir.
  • Lazer ile Diş Beyazlatma
  • Diş beyazlatma işlemlerinde, lazer ile kısa sürede iyi sonuç almak mümkündür. Klinik ortamında üç seans süren beyazlatma işlemi klinik ortamında lazer ile tek seansta ve 5-6 ton beyazlatılabilmektedir.
  • Lazer ile Aft-Uçuk Tedavileri
  • Aft ve uçukların merhem sürüp hassasiyetini azaltmaktan başka herhangi bir tedavi şekli bulunmamaktadır. Ancak lazer ile aft ve uçukların iyileşme süresinin hızlandığı ve sonrasında aynı bölgede tekrar aft ve uçuk çıkmadığı gözlemlenmıştır.
  • Lazer ile Biostimulasyon
  • Düşük dozlarda verilen lazer enerjisi ortodontik tedavi başlangıcında veya cerrahi operasyonlar sırasında kullanılır ve dolgu iyileşimini hızlandırır.

4. Lazer ile Frektomi

Dil, yanak ve dudak bağlarının konuşmayı engelleyecek şekilde fazla bağlı olduğu durumda, bağların normal durmunu alması lazer  ile kesilerek saglanır.

5. Lazer ile Cerrahi Tedaviler

Lazer teknolojisi ile tedavi uygulamalarında, gerekli olan cerrahi uygulama basitleşmekte ve kısa sürede gerçekleştirilebilmektedir.
Lazer ışını cerrahi operasyonların çeşitli aşamalarında kullanılır. Lazer desteği alınan cerrahi  işlemlerde kemik operasyonları 20 yas çekimi için gereken kemik kaldırma işlemleri ve çeşitli kemik şekillendirmeleri çevre dokulara hasar vermeden yapılabilir.
Implant aşamaları yumuşak doku ve kemikte gerekli olan implantla ilgili müdahaleler iyileşme sürecine katkı yapacak şekilde yapılabilir.
Hasta, cerrahi müdahalelerin ardından günlük hayatını kolaylıkla sürdürebilir, konuşma ve yemek yemede zorlanma gibi olumsuzlukları yaşamaz.

Özellikle kimler lazerle tedavi olmalı?
Lazer ile diş tedavisi, özellikle çocuk hastaların ve diş hekimi korkusu olan her yaş grubu hastanın tedavisinde önemli kolaylıklar sağıyor.
Hamilelerde ve  kalp rahatsızlığı gibi ciddi hastalığı olan bireylerde lazer ile diş tedavisi tercih ediliyor. Böylece hastalar kendilerini daha rahat hissediyorlar.